onsdag 6 mars 2013

I fäders spår mot framtiden


Det känns lite märkligt att starta en blogg om en by när media just har släppt den tragiska nyheten att traktens sista viktiga näring varslar samtliga anställda. Kanske finns det ett samband, men det som framför allt fick igång mina tankar var liksom så många gånger tidigare, en skidtur. Tänker aldrig så bra som när jag cyklar, går eller åker skidor.

Den här gången gick tankarna kring fascinationen över att en ung vänlig själ ägnat sin fritid till att dra upp ett skidspår längs elljusslingan i byn. Det är naturligtvis inte första gången det görs. Men det är just sådana insatser som byn kommer att behöva även i framtiden och dessa vill jag gärna vara med om att lyfta fram genom att skriva om dem här på bloggen Kalfträsk.

Jag är absolut ingen Morgan Boman när det kommer till skrivande eller någon Conny Lundström i fotografering. Men jag hoppas ändå på att kunna bidra med något för Kalvträsk och dess framtid.