lördag 1 juni 2013

Tre blå pärlor




JUST NU ÄR DEN TID när jag önskar att jag kunde klona mig för att kunna vara på flera platser samtidigt. Efter att ha bott snart halva livet i stan börjar jag nu rota mig och känner att det är det här jag kallar min hemort, även om min födelseort alltid finns i mitt hjärta. Men nu räcker det inte med detta utan som er andra som läser detta vill jag också väldigt gärna tillbringa min tid i Kalvträsk. Jag borde vara enbart tacksam för att jag har förmånen att ta del av allt det underbara som finns på dessa platser. Men ibland skapar det frustration hos mig själv samtidigt som andra i min omgivning tycker att jag befinner mig på "fel plats". 

Semesterplanen är ändå att hinna med alla platserna och det innebär i alla fall att det blir en sommar vid vattnet...